קריין – הסוכן האישי שלי / צביקה גולן

אז זהו..... החלטת שאתה הולך להשקיע בפרסום. ולא סתם בפרסום, אלא בפרסומת ברדיו או בטלוויזיה. קבעת אסטרטגיה שיווקית, בחרת את המדיה המתאימה, התחלת בהפקת הפרסומת, סגרת על הטקסט ועכשיו.... יאללה מתחילים לסגור עניינים, מוסיקה, קריינות ויאללה..... לשידור!  רגע... האם בחרת באמת את כל הדברים הנכונים שירכיבו את הפרסומת

המנצחת?

הרבה מאד פעמים אנחנו להוטים כבר 'לעלות לאוויר', ואנחנו עשויים לפספס משהו שהוא לא פחות חשוב מבחירת המדיה הנכונה, או הטקסט הנכון, או הויז'ואל הנכון – אנחנו עשויים לפספס את הקריין הנכון!!!

"קריין נכון?!?! מה ההבדל בין הקריינים, העיקר שיעשה את העבודה!" אז זהו, שלא!!!

קריין נכון הוא הסוכן הנכון שלך לעסק. הוא מי שבעצם מציג את העסק שלך במדיה, ואיך שהוא מעביר את הפרסומת כך גם נתפס העסק שלך ע"י המאזינים או הצופים.

ההבדל בין הקריינים הוא לא רק ב'איך שהם נשמעים' אלא באיך שהם מעבירים את הטקסט.

לפעמים הנטייה שלנו כעסק תהיה לקחת קריין אסרטיבי ואגרסיבי "שימכור את המוצר שלנו הכי טוב", אבל כמו שלא כל סוכן או מוכר בחנות מתאים לכל לקוח, כך חשוב לזכור שלא כל המאזינים / הצופים אוהבים לשמוע קריינות HARD SALE אלא יעדיפו קריינות רכה ומלטפת שתשרה בהם ביטחון, ושתגרום להם בסופו של דבר להתעניין במוצר.

אחד הדברים שחשוב להבהיר לעצמנו לפני שבכלל אנחנו מתחילים לזוז בפרסום הוא להבין מה בעצם אנחנו מוכרים, מיהם הלקוחות שאליהם אנחנו מכוונים את הפרסום, ומהם האמצעים הטובים והנכונים ביותר בכדי להביא אותם להנעה.

אחרי שענינו לעצמנו על כל השאלות, אנחנו צריכים להשקיע קצת זמן ולמצוא את הקריין שיהיה זה שיעביר הכי טוב את המסר שלנו.

לצורך כך, חשוב שמגוון הקולות שיעמוד לרשותנו יהיה גדול עד כמה שניתן. ככל שמאגר הקולות שיעמוד לרשותנו יהיה גדול יותר, כך יגדל הסיכוי שנמצא את הקריין הנכון למוצר הנכון. אם אפשר, יהיה אפילו עדיף לעשות איזשהו טסט עם כמה קריינים, ולבחור את המתאים ביותר. במידה וזה לא אפשרי, צריך לפנות למאגר קולות בו יהיה ניתן לשמוע דגימות קול של כל אחד מהקריינים, ולבחור את זה שלדעתכם יהיה הטוב ביותר עבורכם.

כמו שלא כל אחד יכול להיות סוכן המכירות הטוב ביותר בשבילי, כך גם לא כל קריין.

ביחרו את הקריין שישרת נאמנה את המסר, ובסופו של דבר יגרום לכמה שיותר אנשים להתעניין במוצר שלי. הרי על זה בעצם מדובר........לא?!?

קריין – הסוכן האישי שלי במדיה.